Wdrażamy systemy CRM w małych i średnich firmach

Wdrożenie systemu CRM
w małej i średniej firmie B2B

to o wiele więcej niż techniczne uruchomione platformy. To zmiana stylu pracy, dzięki której firma może osiągnąć spektakularne wyniki.

CRM dziś nie jest już tylko drogim notatnikiem i bazą klientów. To narzędzie, dzięki któremu wyciągniesz wnioski, zoptymalizujesz pracę sprzedawców i obsługę klienta. Oczywiście tylko, jeśli wraz z członkami zespołu zadbasz o skuteczne wdrożenie,  regularną pracę i wymianę danych z innymi systemami używanymi w firmie. Brzmi jak wyzwanie? Bo nim jest. 

Pomożemy Ci we wdrożeniu oprogramowania CRM. Kompleksowego wdrożenia. Od pomocy w wyborze systemu dopasowanego do potrzeb Twojej organizacji, przez indywidualne wdrożenie i połączenie go z innymi systemami w firmie, po szkolenia zespołu, również z tematyki wykorzystania danych do optymalizacji procesów w codziennej pracy działu sprzedaży. 

Dlaczego warto zainwestować w system CRM?

CRM (Customer Relationship Management) to system do zarządzania relacjami z klientem. To oprogramowanie, które zbiera, porządkuje i analizuje informacje dotyczące klientów, kontaktów biznesowych, procesów handlowych oraz realizowanych transakcji. System CRM pozwala zarządzać sprzedażą w sposób uporządkowany, przejrzysty i efektywny. 

Obecnie system CRM to nie tylko miejsce do przechowywania danych o klientach. To rozbudowane narzędzie usprawniające i przyspieszające pracę sprzedawców,  posiadające m.in. kalendarz i zadania, historię kontaktów, checklisty, podpowiedzi co do dalszych etapów procesu sprzedaży i specjalne pola na ważne dla Twoich handlowców dane. Rozbudowany system CRM może posiadać automatyczne wzbogacanie leadów danymi, które mają dla nas znaczenie, a niekiedy automatyzuje również same kontakty z klientem, np. wysyłając automatyczne follow-up'y.

Dobre systemy CRM posiadają również rozbudowaną funkcjonalność analityczną,  umożliwiającą generowanie szczegółowych raportów oraz monitorowanie kluczowych wskaźników, takich jak skuteczność sprzedaży, konwersja z etapu na etap czy porównanie skuteczności sprzedawców. Często w systemach można też spotkać moduły marketingowe oraz połączyć je z innymi systemami działającymi w przedsiębiorstwie. Dzięki wymianie informacji marketing może skuteczniej dotrzeć do potencjalnych klientów. 

Co zyskasz wdrażając CRM z Synavis?

01

Wsparcie dla Twoich handlowców w codziennej pracy

CRM przypomni o spotkaniach i kontaktach oraz automatyzuje zadania, dając handlowcom więcej czasu na sprzedaż. Większa efektywność to więcej zamkniętych transakcji.
02

Uporządkujesz sprzedaż 

Kontrola nad sprzedażą to kontrola nad procesami sprzedaży. Od leadu do wygranej szansy sprzedaży. W celu maksymalizacji efektywności. 
03

Jedno miejsce z wszystkimi informacjami o klientach

Jedno miejsce z kompletną historią kontaktów z klientami, wszystkimi szansami sprzedaży i danymi klientów. Każda firma potrzebuje takich danych. 
04

Usprawnisz podejmowanie strategicznych decyzji 

Zyskasz wgląd w dane. Dowiesz się, co działa, a co wymaga poprawy, aby skuteczniej optymalizować działania marketingowe i sprzedażowe.

Proces wdrożenia CRM z Synavis

Gdy zdecydujesz się przeprowadzić wdrożenie systemu CRM w firmie, warto sięgnąć po zewnętrznego partnera wdrożeniowego. Wprowadzenie CRM to złożony proces, zwłaszcza jeśli chcesz zrobić to sposób prawidłowy i efektywny. Istotną rolę odgrywają nie same prace techniczne, lecz całościowa analiza działania organizacji i umiejętność przeniesienia tego do rozwiązania CRM.

Najpierw omawiamy obecną sytuację w Twojej firmie, identyfikujemy bieżące problemy oraz ustalamy cele biznesowe, które chcesz osiągnąć dzięki wdrożeniu CRM. 

W kolejnym kroku sprawdzimy jak obecnie zarządzasz relacjami z klientami, jak wygląda codzienna praca handlowców oraz w jaki sposób gromadzisz i wykorzystujesz dane o swoich klientach i pracy zespołu. Rozmowy z kluczowymi członkami Twojego zespołu sprzedaży i zespołem managerów, pozwolą nam zrozumieć specyfikę pracy i realne potrzeby użytkowników. Dzięki temu poznajemy mocne strony oraz obszary wymagające poprawy lub optymalizacji, a także oczekiwane funkcje i nastawienie zespołu do procesu zmiany. Zyskujemy ogólny ogląd na Twoje procesy biznesowe, ponieważ większość systemów CRM można zintegrować z innymi systemami działającymi w przedsiębiorstwie. 

Efektem warsztatów jest dokument zawierający rekomendacje dotyczące doboru systemu CRM oraz wstępny plan i harmonogram wdrożenia odpowiadający na rzeczywiste potrzeby Twojej firmy.

Razem uczestniczymy w prezentacjach i testach wybranych rozwiązań, co pozwala zespołowi na ocenę ich praktycznego zastosowania w codziennej pracy. Decyzja o wyborze dostawcy systemu CRM jest podejmowana na podstawie wspólnej analizy korzyści i ograniczeń każdego z rozwiązań. Dzięki temu masz pewność, że wybrany system nie tylko spełnia obecne wymagania, ale także jest przygotowany na przyszłe wyzwania i rozwój Twojej firmy.

W efekcie pracy na warsztatach powstaje przejrzysta mapa procesów sprzedaży. Każdy z nich podzielony jest na wyraźnie określone etapy prowadzące do zamknięcia transakcji. Wdrożenie zoptymalizowanych procesów pozwala ograniczyć chaos, jak najlepiej wykorzystywać zasoby firmy oraz zwiększyć wydajność zespołu.

Do oprogramowania CRM przenosimy procesy, specyficzne pola informacyjne i bazę dotychczasowych klientów. Projektujemy automatyzacje oraz raporty analityczne, które pomogą Tobie oraz Twoim menedżerom podejmować decyzje biznesowe na podstawie realnych danych. 

W ramach konfiguracji systemu CRM ustawiamy również role i uprawnienia użytkowników, co pozwala na skuteczniejszy nadzór nad pracą zespołu oraz zapewnia bezpieczeństwo danych firmowych.

 

Sprzedawcy uczą się, jak efektywnie pracować z bazą klientów, prowadzić procesy sprzedażowe oraz analizować dane, by poprawić swoje wyniki. A przede wszystkim uczą się obsługi systemu. 

Szkolenia dla kadry zarządzającej koncentrują się na strategicznym wykorzystaniu CRM do podejmowania decyzji biznesowych. Kadra menedżerska uczy się, jak analizować dane skuteczności sprzedaży, monitorować kluczowe wskaźniki efektywności (KPI) oraz w jaki sposób wykorzystywać informacje z CRM do optymalizacji procesów, planowania działań oraz zarządzania zespołem. Pokazujemy również, jak generować czytelne raporty i efektywnie nadzorować pracę zespołu handlowego.

W ramach dalszego wsparcia oferujemy nie tylko wsparcie techniczne, ale przede wszystkim cykliczne konsultacje, podczas których omawiamy bieżące wyniki, rozwiązujemy pojawiające się problemy oraz planujemy ewentualne zmiany lub rozszerzenia funkcjonalności systemu. Dzięki temu Twój zespół maksymalnie wykorzystuje potencjał wdrożonego narzędzia. 

Ile kosztuje system CRM?

Najczęściej spotykanym modelem rozliczenia jest miesięczna opłata abonamentowa (w modelu SaaS), która dla jednego użytkownika może wynosić od kilkudziesięciu do kilkuset złotych miesięcznie w zależności od wybranego planu. Wybór planu powinien być poprzedzony analizą wymagań i zakresu potrzebnych funkcjonalności oraz integracji z aktualnie używanymi narzędziami. 

Ile kosztuje wdrożenie systemu CRM?

Wartość inwestycji w uruchomienie CRM zależna jest od zakresu współpracy, wielkości firmy, ilości pracowników,  rozproszenia geograficznego, oraz gotowości organizacyjnej i technicznej przedsiębiorstwa. Wpływ na cenę mają również planowane połączenia z zewnętrznymi narzędziami. Koszty wdrożenia obejmują analizę procesów w firmie, konfigurację CRM, migrację danych oraz szkolenia zespołu. Zwykle wdrożenie mieści się w przedziale od 9 tys do 50 tys. złotych.

W zależności od budżetu możemy podzielić wdrożenie na mniejsze fragmenty lub pracować zwinnie, na bieżąco określając zakres i dopasowując ilość zaangażowania do potrzeb.

Warto przy tym pamiętać, że dobrze dobrany i prawidłowo wdrożony CRM, szybko przekłada się na realne oszczędności czasu, wzrost wydajności zespołu sprzedaży oraz zwiększenie rentowności. 
Porozmawiajmylet's talk
Porozmawiajmylet's talk

Zamów bezpłatną konsultację

/ szybki kontakt

śledź nas

Rozmowa to pierwszy krok do zmiany

Sprawdź jak możemy Ci pomóc na bezpłatnej konsultacji. 30-minutowa bezpłatna konsultacja może dotyczyć dowolnego obszaru lub zagadnienia związanego z zarządzaniem sprzedażą i samej sprzedaży. Jeśli nie znajdziesz dogodnego dla siebie terminu, zadzwoń - coś wymyślimy.




    © 2025 Synavis.pl
    Pomagamy poukładać i rozwinąć sprzedaż w małych i średnich firmach B2B. Projektujemy i wdrażamy procesy sprzedaży. Dopieramy i wdrażamy systemy CRM. Zwiększamy skuteczność sprzedawców. Automatyzujemy.

    nasze usługi

    Doradztwo sprzedażowe

    Diagnoza sprzedaży

    Wdrożenia CRM

    Wdrożenia Bitrix

    Treningi sprzedażowe

    o nas

    Kontakt

    RODO

    Polityka prywatności

    Zadzwoń do naszego biura

    +48 696 525 172

    Wyślij wiadomość

    info@synavis.pl

    Adres

    Technologiczna 2, 45-839 Opole

    Pomagamy poukładać i rozwinąć sprzedaż w małych i średnich firmach B2B. Projektujemy i wdrażamy procesy sprzedaży. Dopieramy i wdrażamy systemy CRM. Zwiększamy skuteczność sprzedawców. Automatyzujemy.
    Zobacz nas na mapie
    Technologiczna 2, Opole
    +48 696 525 172
    info@synavis.pl
    Pomagamy poukładać i rozwinąć sprzedaż w małych i średnich firmach B2B. Projektujemy i wdrażamy procesy sprzedaży. Dopieramy i wdrażamy systemy CRM. Zwiększamy skuteczność sprzedawców. Automatyzujemy.
    Zobacz nas na mapie
    Technologiczna 2, Opole
    +48 696 525 172
    info@synavis.pl